NIACT
7 De asemenea, recomandările au fost discutate și supuse atenției reprezentanților ministerelor cu atribuții relevante în acest domeniu (Ministerul Justiției, Ministerul Muncii și Protecției Sociale, Ministerul Finanțelor, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, etc.). Pentru fundamentarea intervenției legislative, tot în proiectul NIAct a fost elaborată o analiză a cadrului legislativ din domeniul integrității prin reflectarea aspectelor de bună practică, dar și a inconsistențelor, neclarităților și omisiunilor care reduc din eficiența și eficacitatea sistemului de integritate românesc și prin revizuirea recomandărilor internaționale primite de România în cadrul mecanismelor de cooperare. Astfel, proiectul NIAct își propune să răspundă recomandărilor formulate de Comisia Europeană în rapoartele privind progresele înregistrate de România în contextul Mecanismului de Cooperare și Verificare (MCV) și al Mecanismului privind statul de drept (Rule of Law), care evidențiază „ problemele persistente cu care se confruntă cadrul legislativ în materie de integritate și nevoia de stabilitate și claritate, precum și necesitatea instituirii unui cadru robust și stabil ” (Raportul din 2021 privind statul de drept – Capitolul consacrat situației statului de drept în România). Totodată, actualizarea legislației este în legătură directă cu implementarea jalonului 431 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 14 – Buna guvernanță, Reforma 7 – Evaluarea și actualizarea legislației privind cadrul de integritate , care are ca indicator de realizare intrarea în vigoare a legilor consolidate privind integritatea.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTkwODU3